Felanmälan

Felanmälan av något som hör till fastigheten

Vid akuta ärenden, helgdagar och på icke ordinarie arbetstid ring till exempel Fastighetsjourens larmcentral 018 155 155 men kontaktar i första hand styrelsen via websidan "kontakt".

Exempel på akuta ärende där följdskador kan uppstå och där avhjälpandet inte kan vänta till nästa arbetsdag.

  • En vattenledning har brustit och vatten forsar ut
  • En fönsterruta är krossad
  • Det saknas värme, vatten eller elektricitet
  • Inbrott i gemensamma lokaler och liknande händelser. 

Vid icke akuta ärenden gör en felanmälen via websidan "Kontakt".

  • Ytterdörren går inte att stänga
  • Tvättstugan/Torkrum med maskiner
  • Belysning och annat i entré och trappuppgångar
  • Anslagstavlor i entré
  • Sophus
  • Allmänna ytor i förrådsutrymmen samt dörrar och lås till dessa
  • Hyreslokaler

När du har felanmält, sätt gärna en lapp på det föremål som du felanmält för att informera dina grannar. Kontakta också alltid styrelsen via websidan "Kontakt".

Felanmälan av något som hör till ditt boende.

Vid akuta ärenden, helgdagar och på icke ordinarie arbetstid ring till exempel Fastighetsjourens larmcentral 018 155 155.

Utryckningskostnaden betalas ej av Brf Parken och du får själv bekosta den och sedan reda ut det med din hemförsäkring. Kontakta också alltid styrelsen via websidan "Kontakt".

Vid icke akuta ärenden kan du gärna fråga om råd via websidan "Kontakt".

 

Förfrågningar

Har du ytterligare frågor kring felanmälan är du välkommen att kontakta styrelsen.